Tuesday, September 19, 2006

با سیلی صورت را سرخ نگاه‌داشتن

رادیو داشت یكی دیگر از آن برنامه‌هایی كه حدود ده-ده و نیم صبح پخش می‌شوند را پخش می‌كرد، موضوع برنامه در مورد "با سیلی صورت خود را سرخ نگاه‌داشتن" بود. گزارشگر برنامه هم طبق معمول به "سطح شهر" رفته بود تا نظر شهروندان عزیز را در مورد موضوع برنامه بپرسد، سؤال گزارشگر این بود "معنی اصطلاح صورت خود را با سیلی سرخ نگه‌داشتن چیه؟"

اولین مصاحبه شونده، كه به نظر می‌آمد آقای میانسالی باشد، به سؤال گزارشگر اینطور پاسخ داد:"یعنی آبروداری، یعنی جلوی مردم دست دراز نكردن، یعنی از مردم چیزی نخواستن، یعنی رو ننداختن، حالا هرچقدر هم آدم محتاج باشه نباید پیش كسی رو بندازه. آدم باید شأن خودش رو حفظ كنه."

اما نفر بعدی خانمی بود كه در ابتدای مصاحبه كمی هیجان‌زده به نظر می‌رسید ولی در حین سلام و احوال‌پرسی با گزارشگر نسبت به اوضاع مسلط‌‌ تر شد، جواب آن خانم به سؤال برنامه این بود:"خب با سیلی صورت رو سرخ نگه‌داشتن یعنی آدم در وسط سختی‌ها و مشكلات بازهم خودش رو شاداب نشون بده و اینكه آدم تا می‌تونه خودش مشكلش رو حل كنه، یعنی به هر حال مردم خوشون كلی مشكل و گرفتاری دارند این وسط آدم نباید مشكلش رو به مردم انتقال بده."

گزارشگر برنامه را به همكارانش در استودیو سپرد تا به نقطه دیگری از سطح شهر برود، و رادیو هم شروع به پخش موسیقی كرد. در آن فاصله با خودم درباره تفاوت جواب آن خانم و آقا فكر می‌كردم، فارغ از اينكه كه چقدر درست آن اصطلاح را معنی‌كردند، راستش را بخواهید به این فكر می‌كردم كه طرز فكر آن خانم مهربانانه‌تر، و بلندنظرانه‌تر بود.

4 comments:

Anonymous said...

اصلا فکر نمی کردم
اهل رادیو گوش کردن باشی
اونم ساعت 10-10:30

Anonymous said...

متاسفانه سرگرمی سالمه خیلی از آدم ها صحبت کردن از مشکلاتشونه!!! از پادرد و کمر درد گرفته تا درد نون!!! دارم سعی می کنم نق نزنم چون زندگی برای"همه" دردسر داره

Anonymous said...

Off-topic:
What is your rss feed address ? don't have any?

Anonymous said...

سلام شورای صنفی دانشکده کامپیوتر در نظر داره ویژه نامه ای برای معرفی وبلاگ دانشجویان چاپ کنه خواهشمند است یک پست از وبلاگ خودتون رو برای چاپ در ویژه نامه انتخاب کنین و به آدرس golnar.narimani@gmail.com بفرستین یا به بچه های شورای صنفی اطلاع بدین!! در ضمن لطفا به بچه های هم دانشکده ای که میدونین وبلاگ دارن هم اطلاع بدین!! با تشکر!