Thursday, August 30, 2007

Yahoo Pipes + بالاترین

1-

RSS فید بالاترین، لینک‌های مربوط به موضوعات مختلف از سرگرمی و ورزش گرفته تا اقتصاد وسیاست را درکنار هم می‌آورد، این حالت باعث می‌شود تا خواندن لینک‌های مربوط به خبرهای خاص یک موضوع سخت باشد و کسی که مثلا به علت وقت نداشتن می‌خواهد فقط لینک‌های یک یا چند موضوع خاص را ببیند مجبور بشود از روی تمام لینک‌ها عبور کند. امیدوارم گروه بالاترین هر چه زودتر برای هرکدام از دسته‌بندی‌های بزرگ سایتشان فید جداگانه بگذارند، اما تا آن زمان می شود از فیدهای زیر به تفکیک استفاده کرد:

جامعه

اقتصاد

سیاست

فرهنگ و هنر

علم و تکنولوژی

ورزش

سرگرمی

همه

2-

فیدهای بالا به وسیله Yahoo pipesایجاد شده‌اند، Yahoo pipesرا همین چند روز پیش و خیلی اتفاقی پیدا کردم، واقعا معرکه است، پیشنهاد می‌کنم اگر تا به حال ندیده‌ایدش حتما نگاهی بهش بیاندازید، به خصوص اگر در کار کامپیوتر و نرم‌افزارید.

درمورد Yahoo pipes:

چگونه یک لوله کش خوب شویم ! (زیر خط)

ياهو پايپ (مزیدی)

چگونگی ترجمه‌ی فید‌ها به انگلیسی (چرتکه)

Pipes and Filters for the Internet

An introduction to Yahoo Pipes

Geek to Live: Create your master feed with Yahoo! Pipes

Yahoo! Pipes tutorial at IBM developerWorks (Registration Required)

Yahoo! Pipes tutorial: Build an RSS mashup

3-

بله حق دارید، این چهارتا فیلتر ساده چیه که disclaimer نوشتن داشته باشه! اما برای رعایت ادب نرم‌افزارنویسی(!) خدمتتان عرض می‌کنم که احتمال دارد لینکهایی که بالا برای فیدها گذاشته‌ام در بعضی موارد درست کار نکنند، به همین خاطر با مسئولیت خودتان از آنها استفاده کنید، ضمنا اگر دیدید درست کار نمی‌کنند خواهش می‌کنم به من خبر بدهید. ممنون.

No comments: