Tuesday, March 20, 2007

سال نو مبارک

تاحدود یک ساعت دیگر زمین این یکی دورش را هم به دور خورشید تمام خواهد کرد، البته اتفاق خیلی جدیدی نیست، حدود چهارونیم میلیارد بار دیگر هم این کار را کرده‌است. برای من این تصور این زمان دراز و این واقعه نجومی با این بزرگی و ابعاد، آرامش بخش است، لااقل یادآوری خوبی است از ابعاد بی‌نهایت کوچک آدم در برابر عظمت کیهان، و همین حس کوچکی و شاید بهتر بگویم نیستی، چند ثانیه‌ای هم که شده، این قصه همیشگی بودن یا نبودن را از یاد آدم می‌برد و چه خوب.

سال نو و لحظه تحویل سال را جشن می‌گیرند و لابد لحظه خوشی است، گرچه من خیلی‌ها را می‌شناسم که لحظه تحویل سال چشم‌هایشان خیس است، به هزار و یک دلیل، تصور این دلیل‌ها چندان سخت نیست و من نمی‌خواهم با یادآوری‌شان این نوشته را سوزناک‌تر کنم غرض این بود که بگویم گرچه کاری از من ساخته نیست اما دوست‌دارم اگر قابل بدانند دستم را در دستشان احساس کنند، که برای احساس تنهایی کردن و تنها ماندن و تنها گذاشتن هیچ نیاز به ابعاد کیهانی نیست.

این دم عیدی صاحبان آن نفس‌های بغض‌دار و دل‌های گرفته را دعوت می‌کنم به تماشای این گوشه از گردش هستی که شاید، شاید، چندلحظه‌ای سبکشان کند.

از خدای مهربان سال خوبی را برای همه خواستارم.

=========================
پاسپارتو امسال نتوانست از رفقا خداحافظی شایسته و بایسته بکند چه برسد به عید مبارکی گفتن، خداکند بی‌ادبیش را به وضع نچندان میزانش ببخشند.

7 comments:

رضا said...

سال خوبی داشته باشی پاسپورتوی غزیز،
گرمای وجودت همیشه باعث آرامش ماست ،
هیچ ربطی هم به "خدای مهربان" ندارد
بهانه نیاوریم و مهربانی دوستان را فقط به خدا ندهیم،
دوستان مهربان ما،چه خدا باشد چه نباشد،چه مهربان باشد چه نباشد دوستان خوب ما هستند و گرمای وجودشان گرمی بخش ماست.

رضا said...

تماشای بزرگی جهان هم همیشه برای من آرامش بخش است و این که در مقابل این هستی بزرگ ،حتی در حد یک آمیب تک سلولی هم نیستسم،
امیدورام سال جدید برا تو و همه سال خوبی باشد واز خدای مهربانت هم ،برایت موفقیت بیشتر خواستارم

Anonymous said...

مخلصیم رضاجان، خیلی مخلصیم

سینا ایروانیان said...

پاسپارتوی عزیز، این پستت رو مثل پستهای دیگه ات با تصور صورت خودت و با صدای گرم و لحن خاص خودت خوندم و باز هم به دل نشست. سال نو مبارک.

Anonymous said...

سال نوی شما هم مبارک سینا جان
البته لطف داری شما، اما فکر کنم کس دیگری را تصور کردی، صورت و صدای بنده را تصور کرده باشی الان زهره-مهره نباید برایت مانده باشد!

Anonymous said...

نگاه کردن به کل هستی راه خوبیه برای فراموش کردن خیلی چیزها
سال خوبی داشته باشید

Anonymous said...

شماهم سال خوبی داشته باشد مرضیه خانم